עשרות שנים הם ליוו את אריזות דגני הבוקר ותפסו מקום של כיף בשולחן ארוחת הבוקר: התנין של עוגי, התוכי של שוגי והילד בתספורת האפרו והמשקפיים הקוליות.
בימים אלה מגיעים אל רשתות השיווק אותם מוצרים אהובים ממש באריזות בעיצוב חדש. האריזות החדשות נושאות את אותם סימני היכר אהובים והן מכילות את אותם דגני הבוקר המוכרים, אלא שהדמויות המצוירות המוכרות כבר לא שם. יש לכך הסבר שמאחוריו אחריות צרכנית וחברתית מושכלת.
פרסום אחראי
במטרה לקבע מדיניות שיווק ופרסום אחראית, חיבר תאגיד יוניליוור כללים ברורים לפרסום אחראי. מטרת הכללים שמנחים את התאגיד היא לקבוע סט התנהלויות, שיופעלו על שיווק כל מוצרי המזון והמשקה של התאגיד. הכללים חלים על פעילויות פרסום, יחסי ציבור, שיווק דיגיטלי, עיצוב אריזות ועוד. בחלק הרלוונטי עבור המוצרים של תלמה, הפונים לילדים הוחלטו העקרונות הבסיסיים הבאים:
- לא יתבצע שיווק לילדים צעירים מגיל 6.
- לילדים בני 6-12 ישווקו רק מוצרים שעומדים בקריטריונים תזונתיים.
אמנה ישראלית לשיווק לילדים
במקביל, יזם איגוד המזון בישראל אמנה וולנטרית לשיווק לילדים עליה חתמו 17 חברות ישראליות, וביניהן יוניליוור.
באמנה נקבע שפרסום לילדים יהיה אחראי ויעודד צריכה אחראית ומאוזנת שמעודדת אורח חיים בריא. נקבע בה גם, שעבור מוצרי מזון שיסומנו בתוויות "סמל מזון אדום" במסגרת רפורמת הסימון, לא יתקיים פרסום ישיר לילדים.
כחלק מהאחריות שלנו בתלמה לעודד צריכה מאוזנת ואחראית, החלטנו להיפרד מהתנין, התוכי והילד ולהשאיר אותם כזיכרון מתוק אצל דורות רבים של ילדים, בני נוער ומבוגרים שגדלו עליהם. גם בעיצוב החדש, אנו בתלמה מנגישים את המידע אודות הרכיבים התזונתיים באופן ברור ושקוף, על מנת שהצרכנים יוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורם.